zondag 10 maart 2013

Hoe oorringen met een parel en strik maken?

Enkele dagen geleden kreeg ik de vraag hoe je zulke oorringen met strik precies maakt.


Dus hier maak ik nog even een tutorial met foto's zodat jullie zelf aan de slag kunnen. 
Hopelijk is het duidelijk, als er nog vragen zijn, mag je die altijd stellen. 



Wat heb je nodig? 

Een vork, lint, parels, 2 nietstiften, oorringen met diamanten stenen, kniptang, plooitang en  secondelijm.
Rijg de parels op een nietstift.
Maak 2 strikjes met behulp van een vork. Zie http://creativity-beauty.blogspot.be/2013/01/strik-maken-met-een-vork.html
Prik de nietstift door de strik. Breng hier eventueel wat secondelijm op de knoop aan de achterkant.
Hierdoor blijft je strik mooi op z'n plaats.
Knip de uiteinden van de strik op gewenste lengte.
Knip met de kniptang de nietstift korter.
Vorm een haakje met de plooitang.
Hang de oorbel aan het haakje.
Plooi het haakje toe met de plooitang.
Klaar! Veel plezier! 

18 opmerkingen:

  1. Zo tof zeg !!!
    Die oorringen met diamanten stenen, waar haal je dat? Vooral met dat lusje onderaan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan dit kopen in Tiny's in Kortrijk.. Ook in het brons kan je ze kopen.

      Groetjes

      Verwijderen
  2. Dank je wel!
    Net naar Tiny's geweest, ze waren niet erg vriendelijk maar via jouw tutorial zal het me wel lukken (hoop ik) !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer om dat te horen, misschien had die persoon een mindere dag. Meestal zijn ze daar wel vriendelijk.
      Als het niet lukt, mag je zeker vragen stellen hoor!
      Veel succes! Groetjes

      Verwijderen
    2. Kjenta

      Ik heb je oorbellen gezien en ze zien er schitterend uit.
      Ik ben al lang op zoek naar die strikjesoorbellen, maar vind ze nergens...

      Dan maar een zoektocht begonnen naar hoe-maak-ik-dat-zelf ;-)
      Ik heb de nietstiften al op verschillende sites gezien.
      Waar haal ik het best die parels? En gemaakte strikjes?
      Ik zag dat jij Tiny's in Kortrijk adviseerde, maar op de site lijkt het mij nogal duur in vergelijking met andere sites...

      groetjes

      Verwijderen
    3. Sorry, ik heb pas nu uw berichtje gezien. Een site die ik al een tijdje gebruik voor het maken van mijn juwelen, is sayila.nl. Zeer betrouwbaar, goedkoop en veel materiaal!
      De strikjes maak ik zelf, dus ik weet niet waar je nog gemaakte strikjes kan vinden.

      Veel succes!

      Groetjes

      Verwijderen
  3. waar vind je op de site van sayila.nl die oorring met diamanten steen?
    of is er ook een andere manier om bv. swarovski steentjes te gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je gaat naar "sieraden maken", dan kies je oorbellen en daartussen vind je de kastjes van de oorringen. Ik neem altijd de kastjes van 8 mm.
      Het steentje vind je bij "kralen", dan "swarovski kralen", swarovski round stones en dan kies je een steentje van 8 mm zodat het in het kastje past.

      Hopelijk ben je hiermee geholpen.

      Groeten Kjenta

      Verwijderen
  4. Wauw, echt leuk!
    Ik ben nu begonnen om het eens na te maken. Het lukt wel maar het is beetje prutswerk.
    Ik heb wat moeite om het strikje te maken, het komt steeds los. Wat kan ik hieraan doen?

    Een tip voor de mensen van de reacties hierboven, gemaakte strikjes kun je hier kopen: www.brocanteroosjes.nl

    Groetjes
    Severine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Severine,

      Bedankt voor de reactie en de tip waar we strikjes kunnen kopen ;)
      Als het strikje loskomt, kan je een druppeltje alleslijm aanbrengen op de plaats waar je de knoop maakt. Meteen daarna maak je de knoop, dan zit die stevig vast.

      Succes!
      Groetjes Kjenta

      Verwijderen
  5. Bedankt voor de tutorial! :D
    Ik heb juist nog een vraagje; gebruik je een rondbektang of een platbektang?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik een platbektang, maar volgens mij zou het ook lukken met een rondbektang hoor.
      Veel succes!
      Groetjes Kjenta

      Verwijderen
  6. Beste,

    hoe lang moeten de nietstiften zijn?

    Groetjes
    Eline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,

      De lengte ken ik niet vanbuiten ik bekijk dit op het moment zelf, afhankelijk van hoe groot u parel is.
      Ik zou de middelmaat nemen, indien het te groot is kan je dit nog altijd bijknippen hé.

      Groetjes Kjenta

      Verwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo,

    ik zou graag ook beginnen met oorbellen te maken, zoals deze (vind ze echt SUPER mooi).
    Maar ik weet niet zo goed wat ik allemaal moet kopen om oorbellen te maken en waar? (liefst online met een voordelige prijs).
    heb jij misschien enkele tips?

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen